Munkatársak

Tóthné dr. Udvardi Katalin
angoltanár, ügyvezető igazgató

A pedagógusi hit, mely inkább a természet, mint nézet dolga, kettőt tételez fel: hogy az emberek (az eddiginél különbbé) nevelhetők, s hogy (az eddigieknél többre) taníthatók. (Németh László: A pedagógus hite)

Csernák László
vezető angoltanár

A nyelvtanulás legfőbb hajtóereje a motiváció, a tanuló pedig csak akkor motivált, ha úgy érzi, minden óra végére kicsit közelebb került céljához: az angol nyelvű hatékony kommunikáció képességéhez. Arra törekszem, hogy érdekes és minden készséget megmozgató feladatok segítségével elérhetővé tegyem ezt a célt. Ehhez – húszéves tapasztalatom mellett – hű társam a számítógép, amely minden órámra elkísér.

Erős Erzsébet
vezető angoltanár

Hiszek a közösség erejében, hiszen minden egyén sorsa számos másik ember sorsához kötődik. Nagy lépést jelent a fejlődésünkben, amikor eljutunk a felismerésre, hogy mások segítségével jobb munkát végezhetünk, mint amilyenre egymagunk képesek lennénk. Mindnyájunknak szüksége van másokra és ha ezt nem tudjuk, akkor nagy pácban vagyunk. Mindnyájunknak tudnunk kell, hogy szükség van ránk, és amit másoknak nyújtunk, az értékes. Én dacos önmagammal harcolva töretlenül hiszem és vallom, hogy hittel, kemény akarattal és kitartással képesek vagyunk önmagunkon felül teljesíteni. Ezért, ``Még ha biztosan tudnám is, hogy a Föld holnap darabjaira hullik, mégis elültetném az almafámat.``

Futár Ernőné
vezető angoltanár

Nyelvvizsgát tenni számos okból lehet: szükség lehet rá a munkahelyen, a felvételinél vagy a diplománál, de akár saját önbecsülésünk megerősítésére is alkalmas lehet. Aki bármelyik okból is úgy dönt, hogy vizsgát szeretne tenni, a Shetland Nyelviskolában minden segítséget megkap a választáshoz és a felkészüléshez. Iskolánk mottója is az, hogy ``Vizsgázzunk felkészülten!``

Idrisz Ágnes
vezetőtanár, spanyol szekció

Úgy gondolom, egy nyelvet akkor lehet igazán jól elsajátítani, ha megszeretjük, és nem (csak) kötelességből tanuljuk. Fontos, hogy értsük a nyelvtanát, elsajátítsuk a szókincsét, de az is legalább annyira fontos, hogy megismerjük a hozzá kapcsolódó kultúrát is, mert igazán csak akkor válik élővé számunkra az adott nyelv.

Káldi Kata
vezetőtanár, olasz szekció

2007 óta tanítok változatosabbnál-változatosabb formában a nyelviskolában. Amikor annak idején elkezdtem az olasz nyelvvel foglalkozni, engem is –mint gondolom oly sokakat- annak dallamossága, szépsége és az olasz kultúra (és itt elsősorban a melegre és a jó ételekre gondolok) fogott meg. Aztán szépen-lassan elmélyedtem magában a nyelvben is és rádöbbentem, hogy bizony épp olyan könnyű vagy nehéz, mint bármely más idegen nyelv. Így aztán a „megtanultam olaszul” mondatot átírtam a fejemben a „tanulok olaszul” mondattá és úgy tűnik nekem, hogy ez most már így is marad egy jó időre. Persze előfordul még most is, hogy nehézségeim támadnak vele, de ilyenkor mindig visszagondolok arra a pillanatra, mikor először tudatosult bennem, hogy egy olyan nyelvvel vesződöm, melynek két alapigéje azt jelenti: létezni és birtokolni. Ez pedig nagyon közel áll ahhoz, ahogy én gondolkozom a világról. Munkám során igyekszem játékos formában átadni a tudásomat, hogy a tanulás élvezet is legyen. Emellett meggyőződésem, hogy sokkal fontosabb szeretni egy nyelvet, mint hibátlanul beszélni azt, így aztán a nyelvtani pontosság helyett sokszor arra biztatom tanítványaimat, hogy csak mondják bátran. És ők néha szót fogadnak.

Keszthelyi Mónika
vezetőtanár, német szekció

Kollár Adrienn
vezető tanár - francia szekció, fordít, tolmácsol, gyermekkori mozgásprogram vezető, (gyermek) aerobik oktató

Egyre otthonosabban úgy érzed magad a világban, ha saját határaidat leküzdve léped át országodéit, hátrahagyva egyben kommunikációs korlátaidat, megannyi lehetőségnek nyitva utat.

Abonyi Edit
oktatásszervező

Csete Ildikó
oktatásszervező

Slezák Éva
oktatásszervező